? ??????????????Just Maybe? ????? ?????? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??55 Grabs Today. 55 Total Grabs. ?????
?Get the Code?? ?? ?????Famous Butterfly? ????? ?????? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??33 Grabs Today. 1158 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, March 31, 2009

Dengar nasihat beliau...


Nasihat kepada penulis muda:


Prof.Dr juga turut menasihatkan para penulis muda supaya sentiasa membaca untuk menjadi penulis yang baik. Ini kerana, melalui pembacaan, ilmu dapat dipertingkatkan dan idea untuk menulis akan datang dengan sendirinya jika kita berilmu.

Menurut Prof.Dr lagi, dalam melahirkan penulis yang berjaya, setiap penulis harus berpegang pada prinsip keislaman. Setiap penulis harus jujur dan ikhlas dengan setiap penulisannya. Ilmu yang disampaikan perlu mengikut nilai dan moral yang diutamakan dalam Islam. Ini kerana, ilmu merupakan sesuatu yang berharga dan mesti diperturunkan dengan sebaik yang mungkin untuk disampaikan kepada pembaca. Justeru, setiap penulis harus mengikut nas dan landasan-landasan yang digariskan dalam Islam.

Untuk berkecimpung dalam bidang penulisan, penulis muda juga perlu menghayati sebaik mungkin dunia penulisan. Penulisan perlu diterapkan dengan nilai-nilai kemanusiaan yang dapat memberi manfaat kepada pembaca. Justeru, penulis muda perlu mendalami sesuatu ilmu dengan membuat penyelidikan dan bukanlah bergantung kepada bahan rujukan yang ada semata-mata. Penulis perlu keluar dari kepompong dunianya dan perlu mencari ilmu di pelbagai tempat untuk mendalami sesuatu ilmu dengan sebaik mungkin. Pengalaman yang diperoleh di tempat lain sedikit sebanyak membantu penulis muda memperoleh sesuatu yang berguna untuk dijadikan manuskrip penulisan mereka pada masa akan datang. Ini merupakan sesuatu yang perlu dititikberatkan kerana garapan sesebuah penulisan akan menjadi lebih berkesan jika kita cuba untuk menghadapi sendiri pengalaman tersebut.

0 comments: