? ??????????????Just Maybe? ????? ?????? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??55 Grabs Today. 55 Total Grabs. ?????
?Get the Code?? ?? ?????Famous Butterfly? ????? ?????? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??33 Grabs Today. 1158 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Friday, April 3, 2009

Bermulanya 'Ketika dan Kalimat'

Permulaan kata dariku :

Hari ini aku telah diberikan satu tugasan terakhir bagi subjek Bahasa dalam multimedia. Tajuk tugasan yang aku dikehendaki buat adalah ‘Ketika dan Kalimat’. Bila dengar tajuk tugasan ini, aku agak terkejut dan tertanya-tanya, apakah bentuk tugasan ini. Bila sudah diterangkan oleh Dr.Normaliza cara pembuatannya baru ku tahu, kenapa tajuk tugasan ini ‘Ketika dan Kalimat’. Sebenarnya, kami dikehendaki menulis satu esei seperti catatan harian, mengenai kelas bagi subjek ini. Kami dikehendaki menulis segala-galanya yang berlaku sepanjang kelas ini berlangsung, dari minggu pertama kami masuk ke kelas ini sehingga minggu terakhir kelas ini. Segala masalah, perasaaan, dan sebagainya perlu kami ceritakan dalam tugasan yang terakhir ini, iaitu ‘Ketika dan Kalimat’. Akhirnya baru aku terfikir kenapa tajuk tugasan ini ‘Ketika dan Kalimat’. Hal ini kerana, ‘ketika’ itu sendiri melambangkan tentang saat sepanjang aku mengikuti kelas tersebut. Dan ‘kalimat’ itu sendiri melambangkan tentang segala luahan perasaan, sama ada, gembira, suka, duka, dan segala persaan yang timbul sepanjang kelas tersebut. Dari situlah tercetusnya tajuk tugasan terakhir ini, iaitu ‘Ketika dan Kalimat’.

0 comments: