? ??????????????Just Maybe? ????? ?????? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??55 Grabs Today. 55 Total Grabs. ?????
?Get the Code?? ?? ?????Famous Butterfly? ????? ?????? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??33 Grabs Today. 1158 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Friday, April 3, 2009

layan...

Liza..pusing sikit!!!
kamera tuju kat kau ni.. Peace!!

inilah hasilnya..pose jap sebelum
hantar ke pihak atasan..hehehe



Jom kita ‘enjoy’ :

Macam biasa, sebelum pukul 12tengahari aku dan kawan-kawan aku yang lain mesti sudah berada dalam bilik kuliah. Bukan apa sebagai langkah berjaga-jaga untuk tidak dipotong markah dan disoal. Huhhuhu.. stategi namanya. Setiap kali masuk kelas ini aku mesti tak sabar-sabar nak tahu apa tugasan seterusnya. Jadi, hari ini kami dikehendaki untuk menyediakan satu build board seperti yang kita selalu nampak di lebuh raya itu. Mula-mula kau tidak tahu juga apa itu build board, tapi setelah diceritakan dengan sedalamnya oleh Dr. baru ku tahu. Kami diberi kebebasan untuk memilih tema sendiri mengenai build board masing-masing mengikut kumpulan masing-masing. Sesi perbincangan antara ahli kumpulan diteruskan. Biasalah, bila dalam kumpulan ada juga yang sukar nak bagi idea, tapi aku terima. Akhirnya, kami jumpa satu kata putus ’kasut’ sebagai tema build board kami. Tugasan diteruskan. Bermula dengan melukis disetiap kertas lukisan yang telah diberikan oleh Dr. kami saling berganding bahu dalam menyiapkan tugasan itu untuk satu tempoh masa yang begitu singkat. Tension jugalah waktu tu.... akhirnya selesai juga tugasan kami ini. Tibalah saatnya untuk sesi penghantaran. Berdegup kencang juga dada ini, takut Dr. tak boleh nak terima. Akhirnya degupan jantung itu bertukar normal, Dr terima tugasan kami. Bolelah kami tersenyum saat itu. Hehehehehe..........................

Bila aku telah mengikuti kelas ini, macam-macam yang aku belajar. Daripada benda yang sememangnya aku kosong, sehinggakan aku boleh timbul minat. Terima kasih untuk Dr, walaupun tegas tapi keberkesanan pembelajaran itu aku terima.

Semuanya pasal papan cerita :

Segalanya masih dalam bilik kuliah subjek bahasa dalam multimedia. Hari ini terasa agak terkejut kenapa Dr.Normaliza yang masuk mengajar kami, malah ianya digantikan dengan Dr.Arbaei Sujud. Mungkin Dr.Normaliza ada hal waktu itu. Tapi tidak mengapa, Dr.Arbaei Sujud datang mengajar kami mengenai satu bidang yang kami tidak pernah tahu sebelum ini, iaitu papan cerita. Papan cerita? Apa itu? Aku juga masih tertanya-tanya. Setelah dua jam berada dalam kelas bersama penerangan yang telah diberikan oleh Dr.Arbaei Sujud baru aku tahu apa itu papan cerita. Rupanya banyak peluang yang ada untuk kita sebagai pelajar bahasa ini. Sebelum ini aku fikir bila bidang bahasa ini peluang pekerjaan ini sangat terhad. Tapi bila Dr.Arbaei membuka minda kami. Baru ku tahu peluang tu sangat besar. Macam-macam yang aku belajar bila dengar penerangan daripada Dr.Arbaei. Slide yang ditontonkan kepada kami juga menarik minat kami untuk melakukan perkara yang sama. Aku terfikir betapa menariknya jika aku boleh buat benda yang sama itu. Wow!!!!!!!

Barulah terbuka minda aku dan kawan-kawan aku yang lain bila dengar penerangan daripada Dr.Arbaei itu. Macam-macam yang boleh kami buat dalam bidang bahasa dalam multimedia ini. Hal ini kerana, masih kurang orang yang tidak beminat untuk menceburkan diri dalam bidang ini. Tiak semestinya bila kita berada dalam bidang bahasa, kita hanya tertumpu kepada menjadi penulis cerpen, editor, atau sebagainya. Tetapi banyak lagi peluang untuk kita. Barulah aku sedar sekarang ini.

0 comments: