? ??????????????Just Maybe? ????? ?????? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??55 Grabs Today. 55 Total Grabs. ?????
?Get the Code?? ?? ?????Famous Butterfly? ????? ?????? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??33 Grabs Today. 1158 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Friday, April 3, 2009

layan.....

inilah budak-budak nakal kumpulan KAMI..
tengok aku!! sampai masuk bawah kereta..huhuhu

Aku dan kuliah :

Hari ini merupakan hari pertama aku mengikuti kelas ini. Semuanya berada beberapa minit awal sebelum kelas bermula, tiba-tiba keadaan yang riuh sebentar tadi bertukar sepi seperti menghormati tetamu yang masuk tadi. Kami tertanya-tanya kenapa mesti dua orang pensyarah yang masuk kelas kami dalam satu masa. Adakah kedua-duanya akan mengajar kami? Atau kami boleh pilih pensyarah mana yang kami mahu? Aku masih tertanya-tanya, sehingga kami diberitahu apakah sebabnya mereka(pensyarah) berada dalam masa yang serentak. Kami diberitahu, mereka mempunyai bidang kepakaran masing-masing. bagi Dr.Arbaei Sujud, beliau mempunyai kepakaran dalam membuat papan cerita, manakala Dr.Normaliza mempunyai kepakaran dalam bahasa dalam multimedia itu sendiri. Oleh hal yang demikian, mereka akan membahagikan tugas-tugas mereka. Dr.Arbaei Sujud akan mengajar kami setibanya tajuk mengenai papan cerita. Segalanya yang berkaitan tentang papan cerita akan diajar oleh Dr.Arbaei Sujud. Kelas hari ini hanya berkisar tentang sinopsis tentang pembelajaran subjek Bahasa dalam Multimedia.

Setelah berada beberapa minggu dalam kelas ini, perasaan aku hanya Tuhan saja yang tahu. Sepanjang aku berada dalam kelas ini, aku sentiasa berada dalam situasi tekanan. Aku sentiasa diberi kerja yang perlu disiapkan dalam masa yang telah ditetapkan, hanya dalam masa beberapa jam sahaja kami perlu menyiapkan tugasan yang diberikan. Hanya Tuhan saja yang tahu perasaan aku ketika itu. Kadang-kadang sampai aku mengumpat dalam hati pun ada. Huhuhuh....berdosa pula aku rasa. Sememangnya Dr. mahukan kami berkerja dalam tekanan. Alasan Dr. sangat mudah, agar kami dapat membiasakan diri bekerja dalam tekanan. Bila sudah berada di dunia pekerjaan kelak kami akan terbiasa. Tapi pada ketika aku tidak terfikir untuk itu, aku benar-benar rasa tertekan. Arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hari ini seperti biasa tepat jam 12tengahari, hari Rabu. Aku mengikuti kelas ‘bahasa dalam multimedia’ seperti biasa. Aku masih tertanya-tanya apakah pula tugasan yang Dr. hendak berikan pada kami hari ini. Masih berlegar dalam kotak fikiran aku pertanyaan-pertanyaan itu. Setelah beberapa minit menunggu akhirnya persoalan dalam fikiran aku terjawab. Hari ini kami diberikan tugasan untuk melakukan aktiviti diluar bilik kuliah. Kami dikehendaki mengambil gambar dengan pose-pose yang menarik dan kemudian gambar-gambar tersebut mestilah dikaitkan dengan simpulan bahasa. Pergilah kami keluar sekeliling fakulti untuk mengambil gambar dengan pose-pose yang menarik. Macam-macam ragam ahli kumpulan aku dalam menghasilkan pose-pose yang menarik. Sehinggakan aku terpaksa terbaring ditengah jalan raya. Huhuhuhu... itulah yang dikatakan pengalaman. Setelah segalanya selesai, kami dikehendaki membuat slide show untuk dikongsi bersama rakan kelas yang lain. semasa sesi pengambaran dan pembuatan slide show tersebut segalanya berjalan dengan lancar. Tetapi segalanya bertukar ketika saat kami untuk melakukan pembentangan slide show tersebut. Salah seorang daripada ahli kumpulan kami lambat dalam menghadirkan diri ke kelas tersebut. Seperti yang semua sedia maklum, kelas ini tudak dibenarkan datang lambat walaupun seminit. Akibatnya, markah kumpulan kami akan dipotong. Perasaan bercampur baur menunggu kedatangan salah seorang daripada ahli kumpulan kami. Saat itu hanya kami sendiri yang mengerti. Tetapi akhirnya dapat juga kami membuat pembentangan walaupun disaat-saat yang terakhir. Ianya merupakan satu pengalaman yang terkesan hingga kini.

Macam-macam perkara yang berlaku sewaktu berada dalam kelas ini. Kadang-kadang bila teringat kembali rasa ingin ku ulangi segalanya. Menarik dan terkesan. Ada banyak lagi yang aku nak kongsi. Jom dengar aku nak cerita lagi.

0 comments: